30. januar 2016

Jeg strikker faktisk.....!

Trodde ikke jeg kunne strikke jeg, men med en enkel "oppskrift" gikk det helt fint :)
Dette skjerfet er strikket etter samme framgangsmåte som prøvestrikkeprosjektet omtalt i forrige innlegg. Med gode instrukser fra en kollega på jobb og hjelp fra Youtube, er det rart hva man får til.

Forklaring kommer under hvert bilde for fremgangsmåte for å lage dette skjerfet. Jeg brukte tilsammen to nøster garn og strikkepinner nummer 6 til dette prosjektet. Anbefaler imidlertid at man velger et garn som ikke er "ullent" slik som dette er. Hvis ikke tar det veldig lang tid når man skal "rekke" opp til slutt...

        • Legg opp 80 masker fordelt på 4 pinner.
        • Det skal strikkes rundt slik man gjør når man lager lester. 
        • Det strikkes bare rett.
        •  Når du har strikket en god halvmeter, slipper du ned annenhver maske på siste runde.
        • Behold skjerfet på pinnene og dra i arbeidet så du ser at det "rakner" og blir en slags netting slik som på bildet. Fortsett til du har kommet helt ned. Skjerfet skal da ha blitt omlag 3 ganger så langt.
        • Fell av og fest tråden


        • Endene på skjerfet blir ikke så pene, så her må man enten sy dem pent sammen eller sette på dusker slik jeg har valgt å gjøre. 
        • Duskene er laget av samme garn som resten av skjerfet og sydd på etterpå.



Det ferdige resultatet :)
Skjerfet kan brukes på flere måter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...